13. juni 2026

Rådhuset i Erzgebirge lyser blått: Hvorfor dette er så verdifullt for personer med ME/CFS

Rådhuset i Beierfeld har blitt opplyst i blått for å øke bevisstheten rundt sykdommen ME/CFS. Dette er en viktig begivenhet for de som lever med denne kroniske sykdommen, da mange lider i stillhet. Simone Uebe, en av de som er rammet, beskriver hvordan synlighet og anerkjennelse kan gi håp. Ved å lyse opp bygninger i blått, ønskes det å skape forståelse og oppmerksomhet om de utfordringene ME/CFS-pasienter står overfor daglig. Initiativet er ment å gi stemme til de som ofte ikke blir sett eller hørt i samfunnet.

Lenke til originalartikkel: Klikk her

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *